Pattaya - Reisverslag uit Ban Phatthaya Tai, Thailand van Chaos Travel - WaarBenJij.nu Pattaya - Reisverslag uit Ban Phatthaya Tai, Thailand van Chaos Travel - WaarBenJij.nu

Pattaya

Blijf op de hoogte en volg Chaos

26 Oktober 2015 | Thailand, Ban Phatthaya Tai

Onze vlucht naar Bangkok verliep soepeltjes. We vlogen met Eva Air in de elite-klasse: meer beenruimte, bredere stoelen en net wat betere service. Met andere woorden: helemaal goed. Het is ons zelfs gelukt om een paar uurtjes te slapen, waardoor we nauwelijks last van een jetlag hebben gehad (scheelt ook dat we 's nachts vlogen, denk ik).

Eenmaal op Bangkok aangekomen, duurde het bij de douane iets langer dan dat we gewend waren voor we erdoor heen waren (douanebeambte had absoluut geen haast en de mensen voor ons in de rij waren niet te snugger en hadden de betreffende formulieren niet of niet goed ingevuld). En toen dat uiteindelijk was gelukt, stonden wij in no-time aan de andere kant en stonden onze koffers al netjes naast de band op ons te wachten. Ook het ritje met het door ons ingehuurde busje met chauffeur naar Pattaya verliep vlekkeloos.

Eenmaal in Pattaya aangekomen, bleek ons hotel nog kitscheriger te zijn dan uit de foto's. Maar goed, ook hier weer vriendelijk personeel en alles netjes en schoon.

Na het inchecken in het hotel eerst ff gezwommen en gedoucht en daarna een rondje door de wijk gewandeld op zoek naar een leuk restaurantje om wat te drinken en te eten

Zaterdag zijn we naar Khao Kheo Open Zoo geweest. Ook een hele nieuwe ervaring voor ons. Je kon of een golfkar huren of gewoon met je eigen vervoer (auto, fiets, motor) het park in, al filerijdend langs alle weiden en kooien met daarin de wilde dieren. Na jaren heb ik weer eens een koala mogen knuffelen.

Zondag was een wat drukker dagje. Eerst naar de floating market (leuke kleurige vogeltjes gevoerd), toen naar Mini Siam (soort van Madurodam, maar dan in 2 gedeelten. 1e gedeelte stonden nagebouwde gebouwen van heel de wereld en in 2e gedeelte stonden belangrijkste gebouwen van Thailand). En na de lunch naar de nog in aanbouw zijnde Sanctuary of Truth.

Maandagochtend zijn Cor en Ela naar een elephantfarm geweest, terwijl Jaap en ik naar Jomtien zijn gegaan. En vanmiddag hebben Jaap en ik met Rob (oud vriendje van mijn broertje Fab) afgesproken om ergens te lunchen. Rob woont op de Filipijnen maar verblijft regelmatig in Thailand.

Morgen willen de heren gaan duiken en wellicht dat wij dames meegaan. Of niet, we zien wel.

• 26 Oktober 2015 - 16:54

Barbara:

Allemachtig wat een activiteiten. Het is vakantie hoor. Hoe dan ook: enjoy!