Chiang Mai - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van Chaos Travel - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van Chaos Travel - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Chaos

05 November 2015 | Thailand, Ban Pa Kham

Zondagmiddag hebben we eerst Frank en Hendrine opgehaald en ons vervolgens ingecheckt bij Thai Air. We vlogen Silk Royal Class - Business Class - zodat we gebruik van de lounge konden maken totdat we moesten boarden. Grootste voordeel van het feit dat Frank voorlopig op krukken loopt, is dat je overal voorrang krijgt op het vliegveld. Niet alleen hij maar ook zijn reisgezelschap. Jammer voor Frank maar volgende keer verzint hij maar weer een blessure.

Na het inchecken in ons hotel zijn we gelijk naar de night bazar gehobbeld om wat te drinken.

Maandag hebben we verschillende tempels in het oude gedeelte van Chiang Mai bekeken. Ik kan inmiddels geen tempel meer zien. Voorts hebben we bij een lokale wasserette onze vuile was ingeleverd welke we de volgende dag gestreken en al weer op konden halen. Ook hebben we bij een plaatselijk reisbureautje een busje met chauffeur/gids geregeld, die ons vanaf woensdag tot en met volgende week donderdag zal gaan begeleiden bij onze verdere rondreis rondreis. Ook zal hij ons vervolgens in Bangkok bij een hotel afzetten.

Dinsdag was een rustdag. Cor en Ela zijn samen de hort op geweest. Frank hadden we op een bedje bij het zwembad geïnstalleerd en Jaap, Hendrine en ik zijn een rondje door de wijk gaan wandelen. 's Middags betrok de lucht helaas en begon het te regenen maar aan het eind van de middag klaarde het weer op en zijn we weer iets gaan eten op de night bazar.

En woensdag was het zover. Om half negen 's ochtends moesten we klaar staan voor onze eerste dag van de rondreis. Bestemming van de komende twee dagen zal Pai zijn. De tocht voert ons door de bergen en een of andere malloot heeft een keer alle bochten van Chiang Mai naar Pai geteld. Het zijn er 762. En dan heb je aan één pilletje tegen wagenziekte niet genoeg.

• 07 November 2015 - 09:54

Jacqueline:

Hoi Jaap en Natasja,

even een berichtje uit Boskoop. Leuk om af en toe een update van jullie reis te lezen:)
    Een dikke knuffel van Doerak, het gaat prima met hem.