Wilde Westen - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Chaos Travel - WaarBenJij.nu Wilde Westen - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Chaos Travel - WaarBenJij.nu

Wilde Westen

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Chaos

03 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zondag hebben we als eerste dus de voormalige gevangenis van Yuma bezocht. Deze is open geweest van 1876 tot 1910. Daarna heeft het nog 4 jaar dienst gedaan als high school. Ja, ja, je moet die ettertjes ergens kwijt.

's Middags zijn we naar het noorden gegaan en hebben daar een spookstadje bezocht, de Castle Dome Mines. Ook maandag hebben we een spookstadje bezocht, Goldfield, waar ergens de Lost Dutchman Mine zou moeten zijn. Deze mijn hebben ze tot op heden niet gevonden, dus mocht je hem alsnog vinden dan ben je gelijk binnen. Verder zijn we maandag via een scenic route richting Camp Verde gereden. Dit stadje viel wat tegen: ingedut en heeft wat last van leegloop.

Maandagavond werd bekend dat er een shutdown van de Amerikaanse regering is. De republikeinen en democraten werden het niet eens over de besteding van het overheidsgeld zodat ze er uiteindelijk helemaal niet meer over kunnen beschikken totdat ze uitgevochten zijn. Resultaat: alle overheidsdiensten gaan op slot. Wat betekent dit voor de toerist: alle musea, nationale parken (Grand Canyon, Yellowstone etc.) en bezienswaardigheden (Vrijheidsbeeld etc.) gaan dicht. Alleen echt noodzakelijke instanties/functies opereren nog (border patrol, gevangeniswezen etc.). Gelukkig hebben wij de Grand Canyon al gezien, dus who cares!

Dinsdag zijn we via een scenic route meer naar het noorden gereden. Gelukkig is Red Rock een State Park en dus gewoon open. Ook hebben we het plaatsje Jerome bezocht, welk plaatsje net als de meeste plaatsen aan deze kant van Amerika voornamelijk floriseerde tijdens de goldrush.

Dinsdagavond zijn we in Seligman gearriveerd. Dit is een plaatsje langs Route 66, welke wij woensdag grotendeels richting Las Vegas hebben afgereden.

Gisteren aan het eind van de middag in Vegas aangekomen en ons intrek genomen in de Quad aangezien deze tegenover Ceasar's Palace ligt. 's Avonds zijn we namelijk naar het Colosseum geweest voor een concert van Elton John. En voor een ouwe knar is hij nog prima bij stem. Na het concert nog even op de slotmachines, al het geld dat we vergokten, won ik zo ongeveer op het laatste moment weer terug.

Straks gaan we de kaartjes voor de Las Vegas Bike Fest ophalen en daarna checken we in in het Plaza Hotel in Fremont Street en dan vanavond door naar het vliegveld om Henk en Natasja op te halen. Wordt nog een druk laatste weekje.

• 04 Oktober 2013 - 19:46

Frank:

ik vraag me af wat meer op zou leveren? natas een weekje laten gokken in vegas of jaap een weekje laten graven in die dutchman mine?
    Jaap kan heel goed graven hoor!

• 05 Oktober 2013 - 02:58

Henk En Natasja :

Nou nou nou druk druk druk...hihi