Weer terug in Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Chaos Travel - WaarBenJij.nu Weer terug in Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Chaos Travel - WaarBenJij.nu

Weer terug in Vegas

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Chaos

29 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na onze overnachting in Williams zijn wij verder richting het westen gereden. Aldaar hebben we Monument Valley bezocht. Het was er fris en winderig en zo nu en dan viel er een spatje regen. Maar desondanks was het indrukwekkend!

Vervolgens zijn wij richting de Four Corners gereden (Arizona, New Mexico, Colorado en Utah). Aldaar hebben we overnacht in de geweldige plaats Farmington! Nou ja, geweldig. Dit is het deel van Amerika waarvan de blanke man tegen de indiaan zei: "Vooruit, dit deel van het land is voor jullie." Erg genereus, al zeg ik het zelf. Al was het alleen maar omdat er naast woestijn niet veel te halen valt. Enfin, volgens mij is New Mexico de armste staat van de VS. We hebben er voornamelijk trailer parks gezien.

Na Farmington zijn wij weer richting het zuidoosten gereden. Daar werd het weer in ieder geval een stuk beter. Zonnetje begon weer te schijnen en de temperatuur liep op. De route naar Globe was een mooie route. Globe ligt net onder Phoenix en hier hebben wij dan ook overnacht.

De volgende dag zijn wij via Phoenix (waar het weer nog steeds lekker was) richting Prescott gereden. Dit is een hele leuke plaats, maar ligt een stuk hoger (zowel op de kaart als in de lucht), zodat de temperatuur al snel naar beneden zakte. Het was er zo'n graadje of 14 en bewolkt. Effe jammer als je op zoek bent naar lekker weer.

Maandag zijn wij via Oatman (alwaar de Burrows midden op de weg lopen op zoek naar een chocolate chip cookie)weer Nevada ingereden. Wij hebben onszelf ingecheckt in de Tropicana Express in Laughlin. Ook dit is een gokplaats. Een stuk kleiner dan Vegas en de gemiddelde leeftijd ligt een heel stuk hoger dan in Vegas. Ik was er met mijn 37 jaar één van de jongste bezoekers! Desalniettemin (dit is echt wel mijn meest favoriete woord!) hebben we het hier naar ons zin gehad. Wij hadden via hotels.com een kamer geboekt voor nog geen € 16,00 voor een nacht én waarvan de 2e nacht ook nog eens gratis was. Met andere woorden: er bleef genoeg geld over om in in de slotmachine te gooien.

Vanuit Laughlin hebben wij dinsdag een rondje gereden langs de Colorado River en om Havasu Lake.

Woensdag zijn wij weer in Las Vegas teruggekeerd en hebben aldaar overnacht in de Riviera. De bedden in dit hotel liggen heerlijk en het personeel is helemaal top ("does the young lady want something to drink?" en uiteraard onze favoriete uitspraak "you're welcome honey"). In de Riviera hebben wij een showtje van de Grazy Girsl gepakt. Dit was wel grappig, maar de girls weren't that grazy! Ze hadden zichzelf ook gewoon the topless girls kunnen noemen.

Vandaag hebben wij ons voor de laatste twee nachten ingecheckt in Downtown Las Vegas, ofwel Fremont Street. In de Four Queens. Nog even wat laatste boodschappen gedaan (er was nog een klein gaatje over in mijn koffer en dat moest uiteraard nog gevuld worden).

Morgen is onze laatste dag en dan willen wij (wederom) naar The Valley of Fire. Daar zijn wij in 2005 met Alan en Mireille voor hun huwelijksceremonie geweest en nu willen er heen zonder het kleffe gedoe ;-)

• 29 Oktober 2010 - 06:27

Bianca:

Jullie hebben weer veel gezien mooie foto's. Goede reis terug en denk aan je rug niet die koffers te zwaar beladen:)

• 29 Oktober 2010 - 08:13

Frank En Hendrine:

goed gedaan,jongens,hebben jullie dat lieve paardje gehouden? hendrine vond hem lief en dat vanaf een foto!
    goede reis terug,geniet nog even,ik heb geen nieuws,in nederland is er niets gebeurd,nou ja,behalve die bom onder het centraal station van rotterdam dan.

• 29 Oktober 2010 - 09:04

Barrie:

wat een desolaat landschap. Geniet nog ff van je laatste dagen en we spreken elkaar volgende week!