Lassen Volcanic NP & Whiskeylake NP - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Chaos Travel - WaarBenJij.nu Lassen Volcanic NP & Whiskeylake NP - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Chaos Travel - WaarBenJij.nu

Lassen Volcanic NP & Whiskeylake NP

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Chaos

06 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vrijdag hebben we Lassen Volcanic NP bezocht. Lassen Peak heeft tussen 1914 en 1917 bijna 300 uitbarstingen gehad, waarbij ruim 40.000 ha grond werd verwoest. Het heeft zo'n 60 jaar geduurd voordat het landschap zich enigszins had hersteld.

Vandaag zijn we langs Shasta Historic SP geweest. Hier was in 1850 een van de grootste goudzoekerskampen van Californië. In een goed bewaard gebleven grocery store hebben ze nog veel authentieke spullen, waaronder overhemden van Levi Strauss! Onze Volunteer John heeft heel levendig de geschiedenis van Shasta verteld.

Vervolgens zijn we naar Whiskey Lake NP gegaan. Ook dit is weer een schitterend natuurpark met meren en watervallen.

Onze dag is geëindigd in de kustplaats Eureka. Ook deze stad is in 1850 gesticht door goudzoekers. Heden is het meer een stadje van vergane glorie. Gelukkig zijn veel Victoriaanse huizen wel bewaard gebleven, waaronder Carson Mansion.

Morgen gaan we richting Redwood NP, waar we hopen ook weer vele mooie foto's te kunnen schieten.

• 06 September 2009 - 09:39

Klaushowhiets:

heyyyyyyy vakantie gangers ziet er supermooi uit ben zeker jaloers.veel plezier en geniet er lekker van

• 06 September 2009 - 13:16

Barbara:

Prachtige foto´s. Maarreh... ik weet niet hoor. Dat Carson Mansion doet me iets te veel denken aan een engig spookhuis.... brrrrr

• 07 September 2009 - 11:11

Bianca:

Hoi Natasja en Jaap,

Jullie zien weer een hoop mooi dingen.
    De foto Shasta heb je daar antieke naaimachine's gezien???

Groetjes,
    Bianca