Laatste dag in Irkoetsk - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van Chaos Travel - WaarBenJij.nu Laatste dag in Irkoetsk - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van Chaos Travel - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Irkoetsk

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Chaos

09 Juli 2010 | Rusland, Irkutsk

Hoi volgers,

De trein was iets anders dan de laatste keer, een kleine domper en verbaasde medereizigers (een stel Hollanders een deur verder). Geen electronisch afsluitbare cabine, geen luxe bank, slecht werkende airco, geen tv, vuile toiletten, chagrijnen als trein personeel (op de jongste bediende na, aardige gozer). Maar goed je gaat door, je moet wel.

Na 18 uur op de trein gaan we lekker eten in de restauratie. Ze komen niet naar ons dus wij maar naar hun. na wat gedoe krijg je een tafel en besteld wat te eten en te drinken. Drie bier, Frank en Jaap krijgen te eten na 20 minuten, bier is er nog niet. Frank informeert naar de drie bier, weer niets. Jurden informeert naar de drie bier, weer niets. Ik informeer weer naar het bier en krijg er drie.

Achter ons komen meer mensen zitten en die plaatsen ook een bestelling die naar de keuken gaat. Na enige tijd vernemen wij dat de keuken gesloten is! Geen eten dus voor Jurden. Ff jammer, gewoon sluiten halverwege een bestelling???????

Niet getreurd, in de cabine is nog volop voedsel. Motto van de scouts: "altijd voorbereid zijn". Vervolgens ga je afrekenen. Je denkt drie bier. Fout! Negen bier, het aantal bestellingen wordt gerekend, niet wat je krijgt. FF jammer dit.

Aankomst na 60 uur trein in Irkoetsk is een fijn gevoel. Hotel, douche ed. Maar het progamma is iets anders. Als eerste naar het Bailkalmeer en dan naar het hotel aan het meer. Komen bij een hotel aan waar we dus kunnen ontbijten. Gaan naar binnen en moeten rechts af naar beneden... Frank loopt voorop en gaat dus naar beneden. Ik zie Frank in een donker gat verdwijnen en denk "he vreemd, Frank weg". Nog geen paniek want hij heeft niets kostbaars bij zich maar toch maar teruggeroepen en de gids voorop laten gaan. Je moet keuzes maken bij een zonvakantie. Bleek allemaal mee te vallen, de stroom was uitgevallen en we zijn dan maar ergens anders naar toe gegaan.

Na elders heel goed gegeten te hebben gaan we naar Listvianka aan het Baikalmeer. Aldaar een wandeling langs het meer met veel verkoopstandjes die wij goed weten te weerstaan (lokaal ingewijde spreekt over "plastic Chinese troep").

Dorp was snel bekeken en in de mist op een meer varen was niet echt ons ding, dus maar een biertje gedronken en lekker uit eten.

De dag was snel voorbij en wij weer terug naar Irkoetsk. In Irkoetsk het centrum bekijken (zijn we nu mee bezig) en vannacht door naar Ulaan Bataar waar wij weer veel van verwachten.

Groetjes van ons (en misschien daar ook wel internet??)

• 09 Juli 2010 - 06:58

Tom Van Der Kooi:

hey Kerels, leuk om jullie reis te volgen, tja, andere wereld heh, in zon communistische staat... relativeert toch wel, als je weer es geneigd bent om vreselijk te mopperen over onze de twijfelachtige kwaliteit van onze hollandse service.. veel plezier en keep on writing !

• 09 Juli 2010 - 06:59

Chaos Travel:

foto's plaatsen lukt ons helaas niet hier. Misschien in Mongolië (grapje!!!)

• 09 Juli 2010 - 07:05

Natasja:

Het klinkt allemaal verschrikkelijk. En zoals Hendrine al zei: "let een beetje op Frank!" Je kent hem toch!

Voor het weer hadden jullie trouwens niet weg hoeven gaan, het is hier al 2 weken tussen de 25 en 30 graden ;-)!

• 09 Juli 2010 - 07:06

Henk:

Ziet er weer uit als eem gave reis....

En dat van die slechte service Jaap....die ben je op je werk toch ook gewend.....lijkt wel onze SSO :-)

• 09 Juli 2010 - 09:17

Fred-Miranda + Kids:

Duur biertje mannen de eerste keer. Jullie gaan nu vast en zeker anders te werk. Wij verwachten ook veel van Ulaan Bataar. Tot snel.

• 09 Juli 2010 - 11:35

Paola:

Mooi verhaal Jaap! Dat jullie je 6 biertjes door de neus laten boren kan ik mij bijna niet voorstellen hahaha. Groot gelijk, nooit over een mistig meer varen... je weet toch: someone must pay the ferryman! Groetsels!

• 09 Juli 2010 - 18:22

Hendrine:

ja jongens, het leven is geen rozenknopje,maar toch nog een biertje gehad.Hier is het ook afzien met 34 graden.Veel plezier in Ulaan baatar. Wat was daar ook alweer te doen? O ja en bedankt voor het opletten.groetjes.

• 10 Juli 2010 - 08:36

Cvetelina En Chris:

Nog een goede reid,van ons, naar ULAN BATOR, niet BATAR;)... en ik hoop dat ze daar ook een tv hebben:))))!!!! Hup Holland Hup!!! groetjes en kusjes van mij en Chris

• 10 Juli 2010 - 10:51

Alan & Mireille:

Afzien hoor zo'n treinreis...... Wij hopen dat jullie een te gekke tijd hebben in Ulaan Bataar en als je die ene schoonheid hebt gevonden in Mongolie dan horen we het wel he.... Veel plezier.

• 11 Juli 2010 - 17:08

Hans Rianne:

Ook wij hebben het blog gevonden.
    En zit nu onder het genot van een glas wijn te lezen;)

• 15 Juli 2010 - 20:04

Je Vader:

Alles oke lekker bier hebben jullis gedronken wanneer ben je in PEKING DE groeten van mij en je MOEDER.