eerste deel van de reis - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Chaos Travel - WaarBenJij.nu eerste deel van de reis - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Chaos Travel - WaarBenJij.nu

eerste deel van de reis

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Chaos

05 Juli 2010 | Rusland, Moskou

Hoi volgers,

Na een probleemloze vlucht van bijna drie uur aangekomen in moskou. De douane zorgde voor een herkenbare typisch Russische aankomst. Je staat in de rij bent bijna aan de beurt en het loket gaat dicht, dan maar de volgende rij, helaas je denkt nog 1 voor mij,en ja hoor ze sluiten weer. maar goed toch weer binnen gekomen en naar het hotel, het navervoer stond te wachten en een veilige en vlotte aankomst in hotel Cosmos. Het hotel ligt aan een gezellig park met vele bierservicepunten. Het park staat ook vol met indrukwekkende gebouwen en beelden uit vervlogen tijden. Nederlands elftal zien spelen in de bar met het bekende resultaat en wij natuurlijk naam gemaakt in het hotel. De russen zijn duidelijk mensen met ervaring in rijen dat bleek wel bij het ontbijt. Je moet op zowel links als rechts de rijen gesloten houden. Het Rode Plein en het Kremlin waren zoals verwacht. In het Kemlin Bill (I did not have sex with that woman) Clinton zien lopen. Nog enkele metrostations bezocht en voor je het weet moet je weer verder.
De treinreis viel mee, snap al die verhalen niet, goede service aardige mensen, die thee bij je brengen, barpersoneel dat bij jou in de coupe gezellig komt zitten tot de chef van de trein het te gek vindt worden maar de volgende dag zelf als eerste een kopje thee komt brengen (overigens bij anderen niet zien doen???). Verrasend snel in Jekatarinaburg, mooie echt Russische stad met vriendelijke mensen, zolang ze maar niet in functie zijn. Achter een loket, balie of kassa begrijpen ze niets meer. Uitzondering is het hotel, echt geweldig. Vandaag inpakken en naar Irkoetsk. Problemen met het vinden van een internetcafé, zit nu op de laptop van het hotel, we blijven het proberen.
Het gaat goed, zit mee en jullie horen wel weer van ons.

Frank, Jurden en Jaap

• 05 Juli 2010 - 06:22

Fred Miranda + Kids:

We kijken nu al uit naar jullie volgende verhaal.

• 05 Juli 2010 - 06:25

Natasja:

Het lijken wel ambtenaren daar ;-).

Heel veel plezier nog en ik hoop snel weer iets te mogen lezen!

• 05 Juli 2010 - 07:32

Nico & Piereta:

hoi,hoi leuk om jullie zo te kunnen volgen! We hebben erg om jullie stukje kunnen lachen! Tot de volgende keer! N&P

• 05 Juli 2010 - 13:31

Chaos Travel:

inmiddels is het uploaden van de eerste foto ook gelukt ;-)

• 05 Juli 2010 - 16:56

Paola:

Tis wel een allejezus groot plein. Skateboard niks? Of een elektrische step??? Als het ff kan: méér, véél meer foto's! Veel plezier verder ;-)

• 05 Juli 2010 - 17:23

Hendrine:

leuke foto jongens,maar die amerikaanse vlag op Frank z,n t-shirt was dat wel verstandig?En jullie hadden nog zo beloofd op hem te passen.

• 07 Juli 2010 - 06:26

Fred Miranda + Kids:

Heej...1 foto!! Die hadden we gemist. Opvallend netjes daar. Kom maar op met de volgende foto's.

Nederland in de finale.... HUP HOLLAND HUP

• 08 Juli 2010 - 16:09

Cvetelina:

Groetjes ook van ons!!! Het klinkt helemaal zo bekend.... en heel erg mooi::) obicham te!