Sintra en Lissabon - Reisverslag uit Mem Martins, Portugal van Chaos Travel - WaarBenJij.nu Sintra en Lissabon - Reisverslag uit Mem Martins, Portugal van Chaos Travel - WaarBenJij.nu

Sintra en Lissabon

Door: Natasja van Sluis

Blijf op de hoogte en volg Chaos

09 September 2014 | Portugal, Mem Martins

Maandag hebben we een druk dagje gehad. Eerst naar Palacio Nacional de Quelez, ofwel het nationaal paleis in Lissabon uit de 18e eeuw in een gemengde stijl van barok en rococo.

Vervolgens naar Palacio da Peña. Dit paleis is gebouwd in de 19e eeuw op de resten van een hieronymietenklooster. Hier hebben ze ook een minikasteeltje in het water gebouwd voor de eendjes. Haha! En dan vindt men Doerak al verwend.

Vervolgens naar Castelo dos Mouros, een oud Moors kasteel uit de 8e eeuw.

En daarna nog door naar Palacio de Monseratte. Dit paleis is in de 19e eeuw gebouwd voor Sir Francis Cook.

Dinsdag hebben we het oude centrum van Lissabon bezocht. Eerst een rondje gelopen en vervolgens een dagkaart voor het OV gekocht.

Met de bus naar Belem gereden en daar Mosteiro dos Jeronimos bezocht. Een hieronymietenklooster uit de 16e eeuw.

Daarna een stukje langs het water gelopen naar Torre de Belem. Dit was de verdedigingstoren aan de oever van de rivier de Taag en is gebouwd in het begin van de 16e eeuw.

Daarna nog even naar het Padrao dos Descobrimentos gelopen. Dit is een monument ter ere van de Zeevaarders, met Hendrik de Zeevaarder voorop. Ook dit monument is uit de 16e eeuw.

Morgen gaan we eerst naar Palacio Nacional de Sintra en daarna rijden we weer naar boven, richting Porto.

• 10 September 2014 - 10:23

Frank:

mooie foto,s Jaap, mijn complimenten.
    licht inval goed gekozen ,scherpte-diepte top.

• 10 September 2014 - 10:40

Natasja: