Lantau Island - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Chaos Travel - WaarBenJij.nu Lantau Island - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Chaos Travel - WaarBenJij.nu

Lantau Island

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Chaos

06 November 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Maandag zijn we met de metro naar Lantau Island gegaan om vervolgens na een uurtje in de rij staan, met de kabelbaan de berg op. Hier stond de grootste zittende boedha ter wereld en het Lin Po klooster. Het was behoorlijk heiig dus mooie vergezichten hebben we niet gezien. Bij het kopen van de kaartjes hebben we gelijk gevraagd hoe het zat met een boottochtje om de roze dolfijn te spotten. Helaas, ons werd verteld dat de roze dolfijn in deze periode zich bijna niet laat zien. Als je wil weten waarom het roze dolfijnen zijn: net als flamigo's eten ze garnalen.

's avonds zijn we naar Kowloon gegaan om in Temple Street over de nachtmarkt te slenteren. Daar heb ik uiteraard een Garfieldknuffel gescoord ;-)

Vandaag zijn we met de Star Ferry naar Kowloon gegaan om foto's van de skyline vanaf het water te maken. Vervolgens met de bus naar Aberdeen gereden om de sampans te zien. Dit is tegenwoordig vooral een toeristische attractie. 's middags met de dubbeldekkertram een rondje door Hong Kong.

Nu zijn we de koffers weer aan het inpakken want vanavond vliegen we door naar Sydney!

• 06 November 2012 - 10:15

Barrie:

hoe laat is het bij jullie? En hoe laat vliegen jullie en komen jullie aan in Sydney?

• 06 November 2012 - 10:57

Henk Spek:

Ahhhh....het is allemaal weer afzien merk ik al :-)

Veel sterkte met de volgende lange vlucht en alvast veel plezier down under.

Grtz Henk

• 06 November 2012 - 12:11

Chaos Travel:

Het is verschrikkelijk hier Henk! Lopen de hele dag in korte broek en met korte mouwtjes :-p

@Barbara: het is hier 7 uur later. We vliegen om 21:25 uur lokale tijd. Vlucht duurt zo'n 9:40 uur en in Sydney is het 9 uur later dan in Nederland.

• 06 November 2012 - 12:11

Chaos Travel:

• 06 November 2012 - 12:24

Tommy:

Heey vac. gangers... ! leuk jullie verhalen te lezen ! goeie reis naar Down Under !

• 06 November 2012 - 15:07

Conny:

Geweldig om te lezen, heel veel plezier daar!

• 09 November 2012 - 02:50

Rob: