Peking - Reisverslag uit Peking, China van Chaos Travel - WaarBenJij.nu Peking - Reisverslag uit Peking, China van Chaos Travel - WaarBenJij.nu

Peking

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Chaos

19 Juli 2010 | China, Peking

HOI volgers

We zijn nu een paar dagen in Peking (Beijing). de eerste dag de buurt verkent en heel lekker gegeten. We blijken vlak bij het Plein van de Hemelse Vrede te zitten. Zijn we dan ook even heen gelopen. In het hotel wat gedronken en voor Jurden om 0:15 uur een liedje gezongen.
De tweede dag wilde we naar de verboden stad maar dit was inverband met de drukte niet te doen, het was dan ook een zaterdag. Uitstellen tot de maandag leek ons de beste optie. We zijn door de twee naast gelegen parken gelopen en dat was een leuke extra. Wederom s'avonds uit eten naar een restaurant naar keuze van de jarige job. Het werd een Grill Bar. Blijkt een gourmet restaurant te zijn waarbij een lieftallige dame het eten aan tafel voor je bereid. Gezellig in een aparte kamer gezeten en een aantal biertjes geconsumeerd. Hierna terug naar het hotel waar de mannen op leeftijd aardig erdoorheen zaten. Een fles lokale drank open getrokken en om half twee gaan slapen.
De derde dag gingen we naar de muur (DE MUUR). Dit maal via de reisorganisatie geregeld. Hierdoor zijn er wat dingen in het progamma geslopen waar de echte Chaostravel reiziger niet van houdt. We zijn naar een jade werkplaats gesleept, waar men dingen aanbood tegen prijzen waar je van gaat huilen (zo veel), op straat koop je een koffer vol van dat spul voor die prijs. Niet getreurd de muur was fantastisch, mooi weer, wel warm maar daar hebben ze bier voor uitgevonden. Vanaf de muur ging het busje naar het olympisch stadion, niet echt ons ding om hem aan de buitenkant te bekijken maar ja je krijgt het er gratis bij. Vervolgens nog een thee verkooppunt waar je opgevangen wordt door een tiental lokale schonen, de prijs van de te verkopen thee was er dan ook naar. Nog nooit een thee van 240 euro gezien. De dag is dan nog niet voorbij als extraatje nog een riksja rit door de Hutong-buurt (getto) en bezoek bij de lokale bevolking (wat voor Hendrine, veel katten, je vraagt je af waarom?). Nog even de kloktoren op en een porceleinwinkel/werkplaats bezocht. Ze zeiden werkplaats maar ik zag buiten de verkoop niets gebeuren. Het hoogtepunt van de dag was de pekingeend, deze werd aan tafel gesneden en smaakte (zoals te verwachten) naar eend, wel iets van op, maar niet echt bijzonder (wel even gecontroleerd of het een echte was). Om negen uur bij hotel afgezet en konden we de avond vrij spenderen (gelukkig). Nog even de stad in leuk antiek winkeltje gevonden, biertje gedronken en naar bed.
Vandaag zijn we naar de verboden stad geweest. de achter ingang genomen, dankzij een behulpzame taxi chauffeur en als een van de eerste waren wij binnen. Wat een verademing in vergelijk met de voorkant en de zaterdag. we konden overal goed bij en hebben leuke foto's kunnen maken. De middag naar het zomerpaleis maar helaas begon het te regenen (stortbui) en hebben wij het bezoek moeten afbreken. Volgende keer beter.

Groetjes JFJ.

• 19 Juli 2010 - 09:09

Paola:

Nou, ik kan niet zeggen dat jullie op je luie reet zitten! Wel veel eten en drinken, maar ja, dat komt ook elke dag een paar keer terug ;-)
    Ik voel me net een twitteraar met je 'Hi volgers' hahaha.
    !

• 19 Juli 2010 - 09:10

Paola:

Die ! was een Chinees teken voor 'veel plezier', maar dat pikt ie hier niet op.

• 19 Juli 2010 - 14:09

Fred-Miranda + Kids:

Leuk jongens. Jullie avontuur zit er bijna alweer op. We gaan de verhalen nog missen. Als je thuis bent Frank organiseren we een fotokijkavondje okee?? Ben heel benieuwd.

Goeie reis terug.

• 19 Juli 2010 - 17:58

Hendrine:

ik hoop dat jullie foto,s hebben genomen van de katten of eentje mee nemen is ook goed.